ניהול פרויקטים חשובים ע"י ועד הבית שלכם

אם אתם, כמו רוב האנשים, חלק מבניין או מתכוונים להפוך לדיירים בבית משותף, עליכם לדעת כי חוק המקרקעין קובע שלכל יחידת מגורים משותפים צריך להיות תקנון משלה, על מנת שתוגדר ככזאת. אפשר למחזר תקנונים מבניינים שכנים או לערוך אותו באופן עצמאי, אך עליו להיות מותאם לחוקי המדינה.

באופן כללי, החוק מגדיר כי מספיק רוב של שני שלישים מבעלי הנכסים בבניין החדש כדי לערוך את התקנון לפי רצונם והחלטתם האישית. בכל בניין, על פי הניסיון, יהיה לא פשוט למצוא  דייר אשר ישמח למלא את תפקיד הממונה על כל תחומי ועד הבית המשותף, וזאת, מאחר שהתפקיד אינו קל או פשוט לביצוע. עבור תשלום סמלי אם בכלל יש להשקיע ימי עבודה ושעות ארוכות כדי לשמור על טיפוח הבניין, לנסות לתאם בין המון גורמים, להעביר ולקבל תשלומים ועוד מיני פעולות מייגעות.

כל עוד נכון הדבר, ואדם אחד לבדו עלול לקרוס מטיפול בכל הסוגיות השוטפות האלו, מה יהיה כאשר יש צורך בדברים כגון ניהול פרויקטים מסובכים ומורכבים, כמו דיונים עם אנשים מהעירייה לגבי האפשרות לתמ"א 38, פגישות עם קבלנים באשר לשיפוץ חזות הבניין והקמת מרפסות וכו'.

לכן בעשור האחרון חלה עלייה חדה בצורך בחברות ניהול פרויקטים שיבצעו את המשימה הזו בדיוק עבורנו – ויחסכו לנו כאב ראש וכאב רגליים. אם נכשלתם בניסיון למצוא את הדייר האמיץ שירצה לבלות ימים שלמים בביצוע כל אלו, חוק המקרקעין ייתן לכם את האפשרות לשכור את שירותיה של חברה חיצונית שתדאג לכל צרכי הבניין, מא' ועד ת'.זה כמובן יעלה יותר אבל בבניינים מרובי מערכות ודיירים הנטל נופל על כולם ולעיתים מורגש פחות מבבניינים קטנים גם כאשר שכרתם את שירותי חברה כזו, אל תשכחו לשמר את הקשר בין הדיירים שכן יש לו חשיבות רבה. נסו לפקח על פעילות החברה ודרכי התנהלותה בבניין וזאת ע"י קיום ישיבות דיירים
דו-שנתיות לפחות, בנושאים הלוגיסטיים של הבית, שביעות רצון הדיירים והצגת הדוחות הכספיים של הבניין. בפגישות אלו קבעו תכניות עבודה מסודרות להמשך–
אל תשכחו לבקש מחברת הניהול לבדוק עבורכם את האפשרות לחידוש פני הבניין ורענון התשתיות המשותפות, אחת הדרכים לעשות זאת היא ע"י ביצוע פרויקט תמ"א 38 שהופך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות בשל זכאותם של בניינים העומדים בקריטריונים החוקיים לשיפוץ כולל – על חשבון הקבלן. במקרים מסוימים יוכלו בעלי הדירות ליהנות מהוספת חדר כגון ממ"ד לדירה.
מומלץ לבדוק את הרקע של היזם שעמו אתם מעוניינים לסגור עסקה, את חוסנו הפיננסי וניסיונו המקצועי, . היה והחלטתם לבצע פרויקט מסוג זה, תמיד תוכלו להיעזר בתוכנת ניהול הבניין שלכם, להעביר הודעות ועדכונים, לגבות כספים מעבר לדמי ועד הבית שלעיתים נדרשים לקיום הפרויקט, לשמור על שקיפות ולהעביר החלטות בממשק ההצבעות האינטרנטי.

דיירים אונליין – המערכת המתקדמת בישראל לניהול ועדי בתים, למידע נוסף צרו קשר: sales@dayarim.co.il

www.dayarim.co.il

כתיבת תגובה